Aktualności


Szanowni Państwo,

z przyjemnością informujemy, iż NZOZ LOGOMED otrzymał tytuł „Przyjaznej Przychodni”.

Subskrypcja
Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać informacje z naszego serwisu.

 




Publikacje

Foto

Szanowni Państwo,

mamy przyjemność zaprezentować poradnik „Wskazówki metodyczne do pracy z dzieckiem z wadą słuchu w przedszkolu i szkole masowej” przeznaczony w szczególności dla rodziców i nauczycieli dzieci z wadą słuchu.

Z uwagi na duże zainteresowanie książką NZOZ LOGOMED uruchomił sprzedaż wysyłkową dla wszystkich osób zainteresowanych. 
Cena 1 egz. wynosi 16,00 zł (+ koszty wysyłki).

Poniżej zamieszczamy spis treści poradnika, wprowadzenie i formularz zamówienia oraz przytaczamy recenzję publikacji zamieszczoną w Dwumiesięczniku dla osób z problemami słuchu i mowySłyszęnumer 4/78/2004 lipiec-sierpień.

  
Książka, którą warto poznać i w życie wprowadzić
 
(...) Wskazówki metodyczne do pracy z dzieckiem z wadą słuchu w przedszkolu i szkole masowej, praca zbiorowa pod redakcją Danuty Olczykowskiej ukazała się w Opolu już w zeszłym roku. Nakład był niewielki (2000 egzemplarzy), ale z pewnością jest jeszcze do zdobycia; można o nią pytać w swojej regionalnej poradni rehabilitacji (wydawca dbał, by dotarła ona do wszystkich placówek w Polsce) i można zwrócić się bezpośrednio do opolskiej placówki. Na pewno zostanie dosłana. W zasadzie książka adresowana była do nauczycieli przedszkoli i zwykłych (ogólnodostępnych) szkół, ale pomysły w niej zawarte świetnie się nadają do wykorzystania w różnych, także domowych sytuacjach. A dzisiaj, w przededniu rozpoczęcia nowego roku szkolnego można też pomyśleć o jej udostępnieniu nauczycielom z placówki edukacyjnej, do której chodzi Państwa dziecko.

Książka składa się z 3 rozdziałów. Pierwszy omawia problemy wad słuchu u dzieci w taki sposób, by z wiedzy tej mogli skorzystać nauczyciele uczący w zwykłych przedszkolach i szkołach. Rozdział drugi poświęcono zabawie dzieci w wieku przedszkolnym, przy czym w centrum uwagi znalazły się przede wszystkim zabawy realizowane w grupie dzieci – z klasycznymi zabawami w kółko; co ważne, rozdział ten uzupełnia lista zabawek, które szczególnie dobrze służą organizowaniu zabawa dla dzieci niesłyszących i niedosłyszących. Trzeci rozdział wychodzi naprzeciw wszystkim tym nauczycielom, którzy chcieliby popracować nad rozwojem języka dziecka z uszkodzonym narządem słuchu. Czytelnik znajdzie tam kilkadziesiąt bardzo dobrze pomyślanych ćwiczeń, które służą bogaceniu słownictwa i różnicowaniu znaczeń wyrazów, rozwijaniu rozumienia i budowania wypowiedzi – zdań pojedynczych, zdań złożonych, jak również większych tekstów.

Cenna pozycja wzbogacająca kompetencje nauczycieli zwykłej czy integracyjnej placówki edukacyjnej, która jednocześnie pomoże rodzicom odświeżyć zbiory własnych pomysłów na ćwiczenia językowe.

Joanna Kobosko – psycholog
Joanna Kosmalowa – pedagog

Załączniki:
 
 

Witryna wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celach sesyjnych oraz statystycznych. Więcej informacji w polityce prywatności.